Fotka v edTechu

07.10.2017

Úkol:

1. Objevujte. Najděte vlastní projekt / sbírku/ účet / člověka / styl, který vás inspiruje v práci s fotkou.
2. Představte si vlastní edtech projekt, nebo využijte již existující - Kurz práce s informacemi, Kurz projektového managementu, Vzdělávací technologie, ... 
Pro tento projekt:
- vyberte jednu ilustrační fotku z fotobanky, která nejlépe charakterizuje / podtrhuje váš projekt
- vyfoťte budovu (libovolnou), imaginární / reálné sídlo vašeho projektu; 
- vyfoťte členy týmu (alespoň jedna profilová fotka);
- popusťe fantazii - vytvořte jeden objekt dle sebe - gif, vizualizaci, uměleckou fotku se vzdělávacím obsahem, ...
= odevzdáváte 4 fotky. Všechny pořízené fotky upravte - vyretušujte / odstraňte co překáží (odpadkový koš) / použijte filtr, atp. Stručně k úkolu popište, co jste udělali.

Výstup:

Když se zamyslím nad svým vzorem v oblasti fotografií, tak se mi jako první vybaví Ladislav Renner (https://www.facebook.com/ladislav.renner/photos_albums). Ještě nedávno jsem se hodně aktivně věnoval pohlednicím a právě ty od tohoto autora patřily k nejžádanějším a k nejobdivovanějším. I já jsem jejich kouzlu podlehl a mám jich docela obsáhlou sbírku. Na to, abych vytvářel fotky jako on však nemám ani vybavení ani prostor a hlavně ani talent.

Úkol 2:

"Představte si vlastní edtech projekt, nebo využijte již existující - Kurz práce s informacemi, Kurz projektového managementu, Vzdělávací technologie, ...

Jako projekt jsem se rozhodl použít praktickou část své bakalářské práce - vzdělávací portál zaměřený na zvyšování mediální gramotnosti, jehož součástí by měly být i e-learningové kurzy. 

Pro tento projekt:

- vyberte jednu ilustrační fotku z fotobanky, která nejlépe charakterizuje / podtrhuje váš projekt

- vyfoťte budovu (libovolnou), imaginární / reálné sídlo vašeho projektu;

Jako sídlo projektu jsem vybral budou Obecního úřadu ve své rodné obci.

- vyfoťte členy týmu (alespoň jedna profilová fotka);

Do týmu jsem sehnal jen jednu členku, ale snad bude stačit :-)

- popusťe fantazii - vytvořte jeden objekt dle sebe - gif, vizualizaci, uměleckou fotku se vzdělávacím obsahem, ...

Vytvořil jsem "uměleckou" fotku s mými vzdělávacími technologiemi.

= odevzdáváte 4 fotky. Všechny pořízené fotky upravte - vyretušujte / odstraňte co překáží (odpadkový koš) / použijte filtr, atp. Stručně k úkolu popište, co jste udělali."

Úpravy fotografií jsem prováděl většinou v Zoneru, jen u poslední fotky byla ještě využita mobilní aplikace Vinci.

U fotky sídla projektu jsem z původní fotografie odstranil plakátovou tabuli, dopravní značku, sloup elektrického vedení a z něj vedoucí dráty. 

U fotky členky týmu jsem vyretušoval pozadí a aplikoval vylepšení ve formě rámečku. "Umělecká" fotka je vytvořena přes aplikaci Vinci a následně ještě trošku doladěna v Zoneru.

Práce na úkolu mě moc bavila a odhalil jsem v Zoneru funkce, o kterých jsem neměl ponětí :-)

© 2017 Zbyněk Tajovský. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky