Eduvideo

17.12.2017

Úkol:

Vyzkoušejte si tvorbu krátkého eduvidea pomocí nástroje Adobe Spark


1. Vstupte do prostředí Adobe Spark
- vyberte vytvořit video
- ze "story templates" vyberte "Teach a lesson"
- pokud chcete, podívejte se na tutoriál - je v něm opravdu snad vše, co v tomto jednoduchém nástroji potřebujete
- prohlédněte si jednotlivé části videa: Overview, Concept, Example, Explanation, You try it, Summary
- pro každou tuto část bude potřeba vytočit video nebo screen obrazovky


2. Tvorba částí videa
- udělejte si přípravu, jednoduchý script ve formě odrážek, myšlenkové mapy, skeče
- každé video musí mít alespoň 30 sekund (dohromady tedy stačí 3 min. video)
- alespoň na jednom z dílčích videí musíte vystupovat vy sami


3. Úprava ve Sparku
- vložte videa do Sparku
- pro dílčí části můžete volit různé Layouty, vkládat text atp.
- video doplňte hudbou - ze sekce Music, či vlastní
- vyberte si jedno téma


4. Publikujte
- vložte video na Youtube (ve vámi preferovaném režimu sdílení)
Co budete odevzdávat?
- odkaz na video na Youtube
- vaši přípravu

Výstup:

Téma videa jsem zvolil Mediální gramotnost, takže jsem v podstatě navázal na všechny předchozí úkoly.

Nejprve jsem si vytvořil osnovu celého videa a následně začal shánět nějaké materiály. Stáhnul jsem si dvě tematická videa, ze kterých jsem si vystřihl části, použitelné pro můj úkol. Následně jsem v Powerpointu vytvořil dvě prezentace a doplnil je potřebnými efekty. Pak jsem všechna čtyři krátká videa doplnil mluveným slovem. Úplně na závěr jsem si nechal dvě "živá" videa, která celou videolekci ohraničují. Tato videa jsem nahrával na mobil a výsledné soubory následně převedl na vhodnější formát. Jelikož byl u živých videí slabší zvuk, musel jsem ho upravit v nastavení. Potom už jsem jen vybral podkreslovací hudbu, stáhl si video do PC a nahrál na YouTube.

Práce na úkolu mě většinu času bavila, problém jsem měl až při převodu videa, kdy mi Spark akceptoval až pátý formát v pořadí. Potom jsem se ještě trošku nervoval při natáčení živého videa, ale nakonec se to nějak podařilo :-)

Každopádně vytvoření tříminutového videa není žádná sranda a zabralo mi to podstatně víc času, než jsem původně předpokládal.. :-) Byla to ale cenná zkušenost a myslím, že po získání více praxe by mě tahle činnost docela bavila.

© 2017 Zbyněk Tajovský. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky