Second Life

07.10.2017

Úkol:

"Proč podle vás SL neuspěl? K čemu byste podobný nástroj použili pro vzdělávání? Co to může přinést zajímavého?"

Výstup:

Second life jsem kdysi zkoušel a příliš mě nezaujal. Pro zajímavost, a pro účely tohoto úkolu, jsem si ho zkusil nainstalovat znovu a efekt je stejný. Přijde mi, že po grafické stránce se za těch cca 10-15 let nic nezměnilo, přesto je pohyb v SL málo plynulý a občas je problém se vůbec pohybovat cíleným směrem. A to nemám úplně špatnou konfiguraci PC. Vzpomněl jsem si, že i tehdy to byl jeden z důvodů proč mě tato "hra" neoslovila.

A důvody proč SL obecně neuspěl? Podle mého názoru byla jedním z faktorů časová a pro mnohé i jazyková náročnost. Těžko se dají žít dva plnohodnotné životy a tak logicky jeden z nich musí ustoupit do pozadí. Pokud je to ten ze SL, tak je to v pořádku, v případě toho reálného je to už podstatně horší. Dle mého je efektivnější ke komunikaci využívat textové nástroje, než podobná 3D prostředí (když pominu ten nejlepší způsob komunikace ve formě fyzického setkání). Navíc se se SL pojí i základní problém internetu - anonymita. Takže trávit tam dlouhé dny virtuálním přátelstvím například se skupinou 20letých dívek, které jsou v reálu o 30 let starší, případně to vůbec dívky nejsou, to není příliš efektivně využitý čas.

V oblasti vzdělávání ovšem 3D světy svůj potenciál určitě mají. Prostřednictvím nástrojů od Google se dají například procházet galerie, významná místa nebo běžně nedostupné oblasti. Soustředit tyto možnosti do nějaké vzdělávací aplikace, doplnit je dalšími nástroji využívanými ve 3D světech, tak je využitelná v mnoha předmětech.

© 2017 Zbyněk Tajovský. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky